

Instrumente de Monitorizare
Instrumentele de monitorizare sunt mijloace prin care o instituție
urmărește, evaluează și analizează anumite aspecte din activitatea sa. Scopul este îmbunătățirea calității serviciilor oferite și identificarea punctelor forte, dar și a celor care necesită îmbunătățiri.
„Educația trebuie să fie un proces continuu de auto-descoperire, în care fiecare pas făcut să creeze un mediu mai bun pentru învățare și creștere.”


Completează Chestionarul de Evaluare a Grădiniței Iosif!
Răspunsurile dvs. ne ajută să devenim mai buni cu fiecare zi.


Instrumente
de Monitorizare Folosite

Chestionare pentru părinți
Ajută la aflarea părerii părinților, bunicilor sau tutorilor legali cu privire la modul în care percep ei instituția în privința serviciilor, personalului, activităților, siguranței, bazei materiale, educației, comunicării, etc.
📄 Format: Fizic sau online (Google Forms, PDF interactiv).
🕒 Frecvență: de 2 ori pe an (decembrie și aprilie)

Fișe de observație
Acestea sunt completate de către personalul didactic, având rolul de a urmări evoluția copilului din punct de vedere emoțional, cognitiv, comportamental, ș.a.
📄 Cuprind:
-
Adaptarea la colectiv
-
Limbaj și comunicare
-
Relaționarea cu colegii
-
Capacitatea de concentrare
-
Preferințe în activități
🕒 Frecvență: o dată la 3 luni

Jurnale de activitate zilnică
Acestea sunt folosite pentru a ține evidența activităților desfășurate în clasă și a participării copiilor.
📄 Cuprind:
-
Tema zilei
-
Activitățile desfășurate
-
Participarea copiilor
-
Observații speciale (accidente, refuzuri, conflicte)
🕒 Frecvență: zilnic (completată de educatoare)

Raportări interne & Ședințe
Au loc periodic între personalul angajat (directoare, educatoare, consilier școlar, ajutor de educatoare, îngrijitoare, șofer) și manager, cu privire la cazuri particulare, incidente, progrese, evaluări, etc.
📄 Cuprind analize privitoare la:
-
Evaluarea/autoevaluare cadrelor didactice
- Evaluarea condițiilor igienico-sanitare
- Rapoartele periodice de monitorizare generală (observații asupra activității didactice, probleme apărute și soluții aplicate, propuneri de îmbunătățire)
- Rapoartele de comunicare cu părinții
- Semnalarea unor sugestii/sesizări
🕒 Frecvență: săptămânal sau ori de câte ori este cazul

Evaluări de satisfacție ale personalului
Au loc pentru a înțelege cum se simt angajații instituției și dacă există nevoi sau dificultăți, căutând și soluțiile potrivite.
📄 Cuprind analize privitoare la:
-
Relația cu conducerea
-
Comunicarea în echipă
-
Condițiile de muncă
-
Nevoile de formare profesională
🕒 Frecvență: lunară sau ori de câte ori este cazul

Planuri de îmbunătățire
Sunt bazate pe datele colectate, pentru ca instituția noastră să poată crea planuri concrete de acțiune potrivite cu nevoile tuturor beneficiarilor (angajați, colaboratori, părinți, bunici, tutori legali și copii).
🕒 Frecvență: ori de câte ori este cazul